dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Privatträning blir aldrig som man har tänkt sig!

Publicerad 2013-07-05 22:27:23 i Allmänt

Dock brukar det bli bättre och det blev det idag ockdå. Men få sjutton vad frustrerande det är att ha en unghund!
Det är som att gå runt med en vild tjur som letar efter en kossa! Hon är totalt väck i huvudet just nu...
 
MEN det betyder ju inte att hon slipper träna bara det att jag får vara lite mer på henne HELA TIDEN. Som jag fick höra idag: sluta be henne om saker och säg bara till henne att göra det! Och ja nu får tösabiten skärpa upp sig lite med flamset. I övrigt är hon fortfarande lika underbar att träna med min lill gris. Idag fick jag med mig tips om apporteringen och även attityden som hon ska ha med sig in på plan.
 
Imorgon är det dags för nästa äventyr! Då ska vi på skydds- och lydnadskurs med hundarna. Hoppas hoppas hoppas att krokodilen har lärt sig nåt om att släppa kudden sen sist ;) Meeeeeeeeen det ska vi väl inte räkna med så vi står nog där imorgon och får skämmas ögonen ur oss, eller ja Dundra tycker ju att hon är ashäftig, när alla andra är duktiga.
 
Rapport kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela