dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Vi vilar oss inte i form!

Publicerad 2014-03-27 07:51:56 i Allmänt

Helgen spenderades i ja...bra fråga! Någonstans runt Vara tror jag. Hursomhelst så var inte vi där för att se stan utan på hundläger of course! 

Vi rullade ner tidigt på lördagen och äntligen hade vi varit smarta och köpt en pryl som underlättar bilresorna med Ella! 

En bärbar dvd och frukost från donken gjorde resan bra, trots att vi väckte henne kl 5! 

Lördagens träning bestod av alla delarna: spår, lydnad och skydd.
Spåret gick väldigt bra, nu ska jag fokusera på apporterna i spåret för att komma framåt.

Sen hände nåt med mig och Dundra och lydnadspasset blev flamsigt plus att skyddet inte heller var optimalt. Och vad för jag då? Jo jag blir arg! Så jävla arg! Istället för att försöka pusha henne och stötta henne när jag ser att hon inte är bekväm! Så skäms på mig och det var bara att ladda om till söndagen, där jag definitivt inte tänkte göra om samma sak!

Och det gjorde jag inte heller vilket gjorde saken helt annorlunda! Vi gick ut och lekte innan lydnaden vilket funkade bra! Så både lydnaden och skyddet var milslängder från lördagen, så SKÖNT! Och hon fick förhoppningsvis en bra känsla av det :) 
Fredrik (figgen) är så otroligt duktig så han lyckades styra upp både mig och Dundra! 



I måndags så vilade vi från lydnaden men däremot fick hon ett spår, vilket hon tog klockrent! Jag är så nöjd med hennes näsa hittills. I tisdags åkte vi till kvinnersta för att leka lite lydnad. Jag var inte på humör så vi körde inget avancerat, lite grupp runt Malin, några snabba lägganden och ett par budföringar. Allt gick bra och hon var åtminstone trött efteråt :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela