dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Kraftverkets Caxiga Cocos

Publicerad 2013-06-29 23:36:55 i Allmänt

Att få hem en valp 6 år efter att man sist upplevde det är helt klart omtumlande. Att dessutom ha ett litet barn på 10 månader gör inte saken bättre, inte ett dugg faktiskt!
MEN det rörde inte mig i ryggen så mycket eftersom det var Mathias tur att vara hemma på föräldraledighet. Så efter allt tjat om att han bara jobbade och aldrig hjälpte till hemma var jag en smula skadeglad när han fick häcken full :)
 
Första dagen när vi hade hämtat Dundra vet jag att min första tanke var: vad tråkig hon är! Hur många år det än går sen man senst hade valp så kommer man ihåg att dom är JOBBIGA! Speciellt om man har haft en Lea som drog av tapeter från väggarna. Men Dundra var alltså väldigt lugn och sansad = tråkig!
 
Det höll i sig i exakt 1 dag sen släppte förmodligen tröttheten. Hon gav sig genst på Glitter som en bulldozer, ingen nåd visades från Dundras sida och var det inte bett i kinden så var det juckningar på ryggen! Glitter blev dock beviljad nåd när Dundra gav sig på alla lister här hemma och 74 par skor som har slaktats. (jag gissar på att det ligger ett 10-tal nappar har sett hennes insida)
 
Ella och Dundra gick genast in i maskopi mot Mathias. Jag glömmer aldrig en dag när jag satt på jobbet och fick ett sms. Börjar var: Jag kommer få en hjärmblödning!
Ella var precis nybadad när Dundra satte sig och kissade i hallen. Rätt som det är ser Mathias att Ella står och doppar hennes nytvättade hår i kisset. Jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig!
 
Månaderna har gått och nu är hon som sagt 9 månader. Hon har äntligen börjar landa i sig själv, det har varit en jobbig tid med mycket osäkerhet. Nu kör vi på med vår träning mot att bli ett blivande IPO-ekipage. Och om hon är en bra hund att jobba med? GRYM! Bolltokig som få med ett naturligt bra bett och spårnos, kan man begära mer?
 
Ser ni blicken? Den speglar henne rätt bra!
Inte bara en grym träningshund hon är dessutom snygg! V1 valpklass 6-9 mån SSU 2013
Bita kan hon :) FOTO: EVA-LOUISE HANSSON
FIGGE:
Michael Warburg Nielsen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela