dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Vad härligt det är att tycka om sin hund!

Publicerad 2014-03-12 16:42:05 i Allmänt

Vilodag i söndags alltså så då gick vi ut hårt i måndags :) 

Jag och Mathias åkte iväg och tränade med småglinen på dagen. Min plan var kontakt (som vanligt!) apportering och sättanden.

Och det gick strålande! Jag gick ut på plan och krävde inte fot utan hon kom av sig själv, sökte kontakt HELA tiden. Underbart att vi har kommit dit efter att jag har fått kämpa rejält med det! Apporten har också lossnat! Hon håller fast när jag ska ta den, springer med den i munnen utan att tugga och hämtar den fint! Sättanden är vi fortfarande i dk-fasen så där hjälper jag henne. 
Jag var då lycklig efter passet! 

Sen åkte vi med Malin och spårade, vi skulle lösa ett problem som uppstått för henne dagen innan men det problemet fanns inte längre :) 
Dundra fick ett spår med tre vinklar och två dosor och med undantag för första vinkeln och att hon inte bryr sig om dosorna så gick det superbra! Kanske ska skippa dosorna helt och lägga in apporter istället? Hmm jag får fundera på det! 

Även Härja spårade bra och framåt :) (hennes första spår gick baklänges) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela