dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Spåra tills du spyr

Publicerad 2014-03-06 22:36:44 i Allmänt

Ja det kan jag väl inte påstå att vi har gjort men det är dags att ta tag i det nu eftersom hunden tydligen måste spåra i både IPO och brukset :O idag la vi då årets andra spår för att dra igång denna kampanj! Jag kan inte påstå att jag älskar att spåra men ogillar det inte direkt heller, fast det är ganska tråkigt...

Dundra fick ett ganska kort spår och det finns ingen tanke bakom det utan att jag börjar bli för tjock om magen så jag kan knappt böja mig ner! Två vinklar och en slutburk och förutom en liten diskussion vid starten så spårade hon väldigt bra, det blåste dessutom rejält så jag är mer än nöjd :) 


Karin och Hector vid en apport :)

Så då var det avklarat och vi begav oss hemåt från Kumla. Landade på soffan hemma och lyckades somna när jag och Ella kollade på Pippi (ja jag lever som en pensionär just nu!) och när jag vaknade var det i princip dags att bege sig iväg till ja just det: Kumla igen! 

En träff på Kumla bk för lite lydnadsträning. Jag haltade mig ur bilen men som en gammal stel hund så försvann det när jag var uppvärmd ;) 

Med Dundra blev det mycket fokus på kontakt, några steg linförighet, komma in ordentligt fot och "hit" träning (alltså komma och sitta framför). Vi avrundade med lite apportering som gick super, hon håller verkligen fast nu! 


Hon höll ihop riktigt fint och visar en helt annan attityd nu så fort vi kommer ut på en plan. 


Även Mathias och Härja körde på :) 


Och sötast på hela bk var Dino!

Nu är jag helt slut och nej om ni ser mig imorgon har jag inte skitit på mig, jag gillar bara att vara dum mot mig själv och pressa kroppen till max nu när jag är preggo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela