dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Semester

Publicerad 2013-07-02 10:26:54 i Allmänt

Alla som jobbar det nog fram emot ett antal veckor semester varje sommar och det gör även jag!

Men nu förtiden är inte semester samma sak. Förr var det Sweden rock, utekvällar, utlandsresor och hundläger som man var dyngfull på! Det var härliga tider ;)

Nu är man lycklig om man får sova till kl 8 och planerar alla dagar med aktiviteter så att man slipper vara hemma med en trotsig och ilsken 1 1/2-åring! Lägg till ett par hundar så har man ett dårhus...

Alternativen är bara snäppet bättre dock. Tänk er själva att sitta i en sandlåda en hel dag med skrikiga, snoriga och tja ganska fula 5-åringar som skriker och bråkar medan deras mammor ska vinna årets mamma-pris och därför bara använder sin mjuka röst!

Tror ni att nåt barn slutar kasta sand och skrika HÅLL KÄFTEN! om man ber dom snällt? Nej!

Jag erkänner lätt att den bästa uppfinningen som har gjorts är dagis och iPhone. Då slipper man sitta och småprata med andra mammor son lever för att prata om blöjbyten och bebisspråk!

Och på tal om det ska jag och Ella till lekparken i em för att umgås med andra barn och mammor, men dom gillar vi faktiskt ;) Först ska dock morsan få en välbehövlig klippning och lite färg
eftersom min utväxt är ca 1 dm.

Sommarlovet invigdes med kebab :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela