dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Marknad och idiotjävel!

Publicerad 2013-06-30 13:35:28 i Allmänt

Iväg på marknaden för vi. Ella med stora ögon, Signe letade efter glass, Mathias ville förmodligen inte ens åka och jag letar mat som en utsvulten hund!

Vi hittade mat som skulle vara lite medeltiden-aktig. Som en tunnbrödrulle men med kålsallad och kött i. Som alltid beställer jag fel mat! Vildsvin är ju gott, tänker jag och samtidigt VET jag att jag hellre vill ha vanlig gris. Tur att Mathias vet hur jag är och gav sin mat till mig :)

En sväng till lekparken hann vi med också. Allt gick bra tills vi skulle hem. Det ska gapas och skrikas och slåss! Jag lovar att Ella kommer bli ett sånt barn som ställer sig och skriker på hjälp för att hennes mamma slår henne!

Och så kommer vi till dagens stora drama. Och jag tänker inte ens skriva dom berömda orden: jag är inte rasist men...FÖR IDAG ÄR JAG DET!
När vi ska köra ut från parkeringen ställer det sig en bil mitt i vägen för oss och flyttar inte på sig (han ska in på parkeringen) efter mycket krångel kommer vi ut och Mathias pekar finger åt honom. Då ser vi en lönnfet skallig invandrare hoppa ur bilen bakom och springer efter våran bil samtidig som han i bilen som parlerat in oss (ungefär samma beskrivning) stannar sin bil och springer även han efter oss! Hade Mathias varit själv då hade han förmodligen suttit häktad nu men vi hade båda barnen med i bilen, vilken däremot inte stoppade dom, så jag bad honom att bara köra! Så jävla typiskt hålla-ihop-trams som jag faktiskt aldrig har sett hos svenskar. Men rätta mig gärna om jag har fel! Ja just ja, han sparkade på bilen också...

En halvtimme har passerat och Mathias laddar fortfarande...En aning arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela