dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Årsmöte och rasspecial

Publicerad 2014-03-03 09:58:16 i Allmänt

Så har den här helgen också susat förbi! I lördags var det dags för årsmöte med rottweilerklubben, i Örebro så det var riktig lyx! Dock saknade jag alla mina Örebro-kompisar, vart var ni? Ajabaja ;)

Tror ni jag blev glad när jag upptäckte att dom har en egen mjukglassmaskin på hotellet som mötet var på?! Bra skit för mina cravings! 

Igår var det dags för den tillhörande utställningen i Karlskoga. Jag var inte alls peppad på det och ångrade mig för att jag hade anmält Dundra, tänkte faktiskt lämna henne hemma. MEN som tur var tog jag med henne för hon placerade sig som tvåa i juniorklassen. Kritiken står såklart på tyska för det var ADRK domare men vi har ju lite lyx eftersom alla som Mathias jobbar med är från Tyskland! Så kritiken var väldigt bra med undantag för att hon är rosa i munnen och lösa skuldror. Dock hade det inte gått så bra om det inte vore för att jag även har lyx när det gäller att ställa, Ossian ställde och Soffie hjälpte till utanför. Perfekt för en gravid kossa ;)


Sen underlättar det såklart när man har en hund som gör ALLT för sin boll! 

Bra helg som ska följas av (förhoppningsvis) bra träning i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela