dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Lyxkärra!

Publicerad 2014-03-15 10:26:55 i Allmänt

Ja nog har Ella den häftigaste skjutsen hem från dagis nu, Glitter kör henne i en hundskrinda :) 


Dom flesta på dagis tycker att den är väldigt häftig. Det är faktiskt bara en mamma som har sagt att hennes son är rädd för hunden när jag har stått utanför grinden och väntat. Mitt svar blev då att dom kan ju gå ut genom den andra grinden. Om man har en unge som är rädd då tar man väl inte den grinden som är närmast hunden när det finns en annan ca 2 meter längre bort?! 


Ella är mer än nöjd :)

Jaha träning då? Jo i onsdags så hann vi med en vända till en av våra klubbar i Örebro. Jag körde budföring, lägganden och apportering. 

Budföringen gick helt okej, hon blir lite tramsig när mottagaren inte är helt tydlig med henne och nu var det dessutom husse. Men hon springer iväg så glatt från mig men sen slarvar hon med ingångarna och tjuvar från Mathias så det ska tränas, han får vara lite tuffare med henne! 

Lägganden gör hon klockrent, däremot har hon svårt att ligga kvar när man kommer tillbaka så det läggs det mycket fokus på. Både i lägganden och på platsen! 

Men nu då till det som gick så bra! 
Jag började med att hoppa henne, två lk 1 hopp för att kolla av. Sen satte jag henne med apporten i munnen och kommenderade hopp och tro på fan hon gjorde det!! Utan tugg, utan att släppa och med bra fokus :) Duktiga duktiga Dundra!

Nu har dom haft vila i två dagar men i em tror jag nog att det blir nån aktivitet. Dom river huset för oss hemma just nu...
Nu sitter vi i bilen på väg till Karlskoga, utställning med Härja står på schemat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela