dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Årets första spår och lydnad på barmark!

Publicerad 2014-02-26 21:12:55 i Allmänt

Efter att ha vilat i typ 1 vecka då hundarnas dumma husse åkte till Spanien i 5 dagar så har vi kört igång igen :) Dundra och Glitter var på pensionat under tiden så dom har även haft paus från mig!

I måndags så åkte jag och Malin och spårade med hundarna. Första spåret på säkert 6 månader. Hon fick ett spår med 3 vinklar och två dosor. Hon spårade helt okej men matte var ju tvungen att lägga sig i och förstöra, STÖR INTE I SPÅRET blir min läxa :) 

Dagen efter blev det lite lydnad. Helt sjukt skönt att träna ute på barmark på gräs dessutom! Jag körde linförighet, sättande och tränade på ingångar. Men det börjar redan bli lite problematiskt med magen som år i vägen, jag ser ju inte riktigt så bra ;) Jag tycker dock att hon skötte sig finfint! Mycket fokus på att komma ut ur bilen och ha fokus på mig, det börjar löna sig! 

Hoppas att snön håller sig undan så att vi kan fortsätta såhär nu! Nu laddar vi för rasspecialen på söndag vilket jag inte ens fattar varför jag anmälde till...motivationen för det är INTE på topp! 


Karin och Mathias som var med och tränade igår :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela