dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Nej, sluta, vad äter du på?, STANNA!

Publicerad 2013-06-30 10:22:11 i Allmänt

Dom mest populära orden och fraserna hemma hos oss just nu! I vanliga fall består vår familj av mig (Sara) min sambo Mathias vårt barn Ella och hennes storasyster Signe (varannan helg). Plus det så är det Glitter 5 år och Dundra som ni har läst om tidigare. Dundra har ju som sagt börjat bli lite förståndig den senaste tiden och lyssnar även på ord som inte gynnar henne, t.ex gå och lägg dig.
 
Nu har vår familj utökats (temporärt) av en riktig liten donna. Acta är runt 8 månader (rottweiler såklart) och hon har tappat sina öron! Kan även vara så att hon inte föddes med några vad vet jag. Hon hör nämligen inte alls vad man säger! Fast hela hennes uppsyn speglar en tanke som är mer: jag hör vad du säger jag bryr mig bara inte!
Det var ungefär hon såg ut igår när vi kom på henne med att äta upp vårt hem, närmare bestämt hade hon tuggat sönder en golvlist. Även här slaktas det nappar men med ett mer effektivt tempo, ca 10 st på en vecka!
 
Acta får bli Mathias skötebarn under tiden som hon är här, dels för att jag inte hinner och dels för att han har pratat om en egen tävlingshund. Det återstår att se om han fortfarande är lika sugen på det när Acta har åkte hem ;)
 
Dundras och Actas första möte sen dom var 4-5 månader :)
 
 
Vapendragare och bästisar <3
 

Nu ska vi görs oss i ordning för att åka på medeltismässan, dock utan hundar!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela