dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Dundra the dog

Publicerad 2013-06-29 20:26:00 i Allmänt

Ja varför heter då bloggen Dundra? För att ta historien lite kort men ändå från början får vi gå tillbaka 11 år i tiden då familjen första rottweiler flyttade in. Pirat var en härlig grabb med glimten i ögat som kunde hoppa lika högt som Stefan Holm. Däremot var han förjävlig mot andra hanar! Jag var nästan en sån som stannar vd en lyktstolpe och virar koppler 40 varv för att sen hoppas på det bästa! Efter ett par år när jag flyttade hemifrån flyttade då Pirre med mig och han bodde hos mig ändå till den dagen han gick bort, alldeles för tidigt :(
 
När Pirat var 4 år bestämde vi (jag och min dåvarandra sambo) oss för att vi skulle skaffa en till hund. Sagt och gjort, utan att veta så mycket, hämtade vi hem en tjock tik från Norrköping. Den här lilla klumpen fick namnet Lea (och mitt hjärta). Lea var verkligen one of a kind och jag är tyvärr medveten om att jag aldrig kommer få en sån hund igen! Lea och jag var oskiljaktiga (genom flyttar, separationer och barnafödslar fanns hon där) i nästan 6 år innan även hon gick bort för tidigt. (Lea kommer att få ett eget inlägg lite längre fram)
 
Vi var helt inställde på att vi inte skulle ha någon mer hund. Vi hade då Glitter som kom på köpet med sambon plus vår dotter Ella som var 6 månader. Så ja det var fullt upp ändå! Men så kom en chans som jag har väntat på i flera år. En kanonparning enligt mig (iaf på papper, det är för tidigt att säga nåt om mentalitet och hälsa än) och om jag ville skulle jag få en tik...efter mycket snack hemma med Mathias så bestämde vi oss, vi skulle bli med valp igen. Och det är då alltså Dundra eller Kraftverkets Caxiga Cocos som hon så fint heter i stamtavlan :) Denna valp höll på att knäcka oss ett otaliga gånger. Men nu är hon 9 månader och en riktig stjärna i mina ögon :) Och ja självklart så kommer det ett eget inlägg om Dundra och hennes äventyr :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela