dundra.blogg.se

En blogg om allt och inget! Eller jag skulle nog inte kalla: jobb, barn, hundar, hundträning, ridning och allt det andra social för inget :)

Hur ofta umgås man med sina hundar?

Publicerad 2014-03-13 13:37:19 i Allmänt

Jag kan ju bara tala för mig själv och jag gillar inte att mysa och gulla med hundarna. Det är Mathias som sköter det i den här familjen :) Jag umgås med dom genom att motionera eller träna!

Men i tisdags tog jag med mig Glitter och Dundra till en inhängnad träningsplan där jag släppte dom så dom bara kunde vara. Jag satte mig på gräset och gav dom en boll sen njöt jag av att bara titta på hur dom sprang som kossor på bete :) Glitter klarar sig hur bra som helst själv, enda anledningen till att hon behöver mig är för att köra dit henne sen kör hon sitt egen race. Dundra å andra sidan tar ett varv men sen vill hon gärna leka med matte :) Vilket är bra ur träningssynpunkt men när man helst vill att dom ska roa sig själva så blir det lite problematiskt ;) 


Glitter njuter! 


Dundra la sig i mitt knä :) 

På eftermiddagen åkte vi till familjen Germer för att bli bjudna på mat och skvallra ikapp, vi ses ju bara ett par gånger i veckan för hundträning, och så passade vi på att ta en promenad med tre av våra 5 mongon. 


Dom lekte så fint ihop, alla tre med helt olika personligheter :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela